12 août 2017

On the road again: From Wanaka to Hokitika

Best of my last road trip in New Zealand. We started from Wanaka to Christchurch to get me to the airport within 2 weeks road-trip.

Our first step was for us to drive up following the west coast.

We first stopped in Fox Glacier, where we went for an early morning walk, chasing the good picture of the sunrise behind Mt Cook and its reflect on the mirror lake (Matheson Lake). Photos came out pretty nice even if we had a cloudy morning. The weather eventually cleared up and we had a stunning view for our late breakfast at the campground.

Then we stopped in Franz josef for a bit to see it's Glacier and we reached Hokitika at the end of day.

We settled a camp near by the Kaniere lake and enjoied for a day Hokitika township. We left the next day for a hiking trip following the Arahura river and spent a night in the wild in the Cedar hut. This was a exciting spot to try to see some precious Greenstone, and beautiful birds.

Best of de mon dernier road trip en Nouvelle Zelande. On est parti de Wanaka vers Christchurch pour que je puisse prendre mon avion. Nous sommes partis 2 semaines en road trip.

Notre première étape était de remonter vers le nord en suivant la cote ouest.

Nous sommes d'abord arrêté à Fox Glacier, où nous avon fait une balade matinale pour essayer de prendre une belle photo du levé de soleil derrière Mt Cook, et sa réflexion sur l lac mirroir. (Lac Matheson). Les photos sont plutots sympa même si le temps était plutôt nuageux. Le temps s'est finalement levé et nous avons pu admirer une vue magnifique en prenant notre petit déjeuner au campement.

Puis nous avons fait un petit arrêt à Franz Joseph pour y voir son Glacier et nous sommes arrivés à Hokitika en fin de journée.

Nous avons planté la tente à coté du lac Kaniere et on a profité d'une journée dans la charmante petite ville d'Hokitika. Nous sommes partis le lendemain en mission rando: suivant la rivière Arahura nous avons passé une nuit en pleine nature dans le petit refuge "Cedar Hut". C'était une endroit génial pour essayer de trouver quelques précieuses jades et voir des oiseaux magnifiques.

Gillespie Beach

Matheson Lake

Pukeko

Fox Glacier

View on Mt Cook from the Gillespie Beach DOC campround.